Commerciële partijen bieden diensten aan die u voordeliger of zelfs gratis bij de gemeente regelt. Heeft u vragen? Bel dan 14 0184.

Melding openbare ruimte

Gebreken en ongemakken in de openbare ruimte van uw woonomgeving meldt u via Fixi. Denk bijvoorbeeld aan een kapotte lantaarn(paal), een gat in het wegdek of een omgevallen boom.

Afhandeling

Uw melding handelen wij zo snel mogelijk af. In elk geval binnen 10 werkdagen. Als een situatie gevaar oplevert, lossen we die eerder op dan andere meldingen.

Geef uw melding online door viaFixi

Of download de Fixi App voor smartphones of tablets. U kunt de Fixi App gratis downloaden via de App Store (iOS) of de Google Play Store (Android).

Melding doen voor
  • niet werkende straatverlichting en verkeerslichten
  • kapot wegdek of losliggende stoeptegel
  • kapot speeltoestel of bankje
  • uw afvalcontainer is kwijt
  • zwerfvuil 
  • kapotte verkeersborden en –palen
  • omgewaaide bomen
  • overlast van ongedierte, fietswrakken, huisvuil naast de container, enzovoort
  • problemen met de riolering
  • parkeeroverlast
  • graffiti
Melden via app, chat of telefonisch

U kunt op verschillende manieren uw melding doorgeven:

  • via de Fixi-website
  • via de Fixi app, voor IOSof Android
  • via WhatsApp: 06 364 325 97
  • via chat, direct via onze homepage
  • via telefoonnummer 14 0184

Vertrouwelijke informatie

Om fraude met uw persoonsgegevens te voorkomen, stuurt u via de chat of WhatsApp geen vertrouwelijke informatie mee. Vertrouwelijke informatie is bijvoorbeeld: uw Burgerservicenummer (BSN), adres of geboortedatum.

Meldingen voor andere organisaties

De gemeente lost niet alles op. Voor onderstaande zaken kunt u het best direct contact opnemen met de organisatie die dat verzorgt:

  • kapot asfalt en verlichting op de N3 (Randweg) en A16 inclusief op- en afritten geeft u door aan Rijkswaterstaat via telefoonnummer 0800 8002
  • kapot asfalt op de in- en uitgang van de Kilttunnel(weg) geeft u door aan het Wegschap Dordtse Kil via telefoonnummer 078 654 08 35
  • kapotte bushokjes: Exterion Media via telefoonnummer 08 000 22 80 80. Vermeld: straat- en plaatsnaam, het objectnummer (staat aan voor- of zijkant van bushokje), omschrijving van de schade/storing en evt. haltenaam
  • plaagdieren: neem contact op met de klantenservice van HVC via telefoonnummer 0800 0700 of via de website. Let op: u betaalt zelf de kosten
  • een dood huisdier op de openbare weg geeft u door aan de dierenambulance via telefoonnummer 0900-1120000. Als het dode dier een chip heeft kunnen medewerkers van de Dierenambulance de eigenaar vinden
  • kapotte PostNL brievenbus: PostNL via telefoonnummer 058 233 33 33 of via de website