Openingstijden en dienstverlening gemeentewinkel aangepast vanwege coronavirus

De maatregelen vanwege het coronavirus zijn verlengd tot en met 28 april. Dit gebeurt vanwege de aangescherpte maatregelen rond het coronavirus. Tot deze maatregel vervalt, is de gemeentewinkel op woensdag en vanaf 7 april ook op vrijdag gesloten.

De gemeente Sliedrecht neemt de volgende maatregelen:

  • De gemeentewinkel blijft open, maar draait met minimale bezetting. Alleen de meest dringende zaken nemen we in behandeling. Maak hiervoor een afspraak. Het gaat om de volgende producten:
     
    • aangifte geboorte
    • aangifte huwelijk/partnerschap binnen 3 weken voor de wettelijke plechtigheid
    • inschrijving vanuit het buitenland
    • aanvraag paspoort korter dan 1 maand geldig
    • aanvraag identiteitskaart korter dan 1 maand geldig
    • aanvraag rijbewijs korter dan 1 maand geldig
    • aanvraag voorrang op een woning (afspraak na eerst telefonisch contact)
    • aanvraag verklaring omtrent gedrag voor een nieuwe baan binnen 6 weken

Voor overige zaken verzoeken we u om het bezoek aan de gemeentewinkel uit te stellen. Of om die via de website te regelen, als dat mogelijk is.

  • De gemeentewinkel in Sliedrecht is de komende weken gesloten op woensdag en vanaf 7 april ook op vrijdag. De openingstijden op de andere dagen veranderen niet.
  • De receptie is open tijdens de openingstijden van de gemeentewinkel.

Oproep klanten en inwoners: alleen dringende zaken

Wij vragen onze klanten dringend om alleen voor urgente zaken naar het gemeentekantoor te komen. Maakt u hiervoor altijd een afspraak via onze website of telefonisch via 14 0184. Heeft u klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Stel uw bezoek dan in ieder geval uit. 

Online aanvragen

Veel producten zijn overigens digitaal aan te vragen via onze website: 

  • aangifte overlijden
  • aangifte vermissing document
  • afschrift Burgerlijke Stand
  • uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)
  • aanvraag parkeerproducten
  • verhuizingen
  • betaling gemeentebelasting 
  • betaling parkeerproducten

Verzetten

We nemen contact op met klanten die een afspraak hebben voor zaken die niet dringend zijn. Deze afspraak verzetten we in overleg. 

28 april

De maatregelen gelden in ieder geval tot en met 28 april. We volgen de adviezen van het RIVM en de GGD. Als het nodig is om extra maatregelen te nemen, dan doen wij dat. Hierover informeren we u via onze website en andere kanalen. 

Begrip

We vragen om uw begrip als er langere wachttijden zijn aan de balie of bij ons klantcontactcentrum. Ook kan het verwerken van uw aanvraag langer duren dan normaal. De maatregelen zijn in het belang van uw en onze gezondheid.

Meer informatie over coronavirus

Kijk voor meer informatie over het coronavirus op de website van het RIVM. Of bel tussen 8.00 en 20.00 uur met het informatienummer 0800 – 1351. Ook de GGD Zuid-Holland Zuid heeft een callcenter beschikbaar. Die is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar op het telefoonnummer (078) 770 8580.