Openingstijden en dienstverlening gemeentewinkel aangepast vanwege coronavirus

Regel uw product zoveel mogelijk online. Door het coronavirus werken wij alleen op afspraak en houden wij 1,5 meter afstand. Hierdoor hebben wij minder balies bezet dan u van ons gewend bent. Het kan voorkomen dat het daardoor niet lukt om op korte termijn een afspraak te maken. Wij vragen uw begrip hiervoor. Heeft u zaken te regelen die niet kunnen wachten? Bel ons daarover op telefoonnummer 14 0184, wij denken graag met u mee in oplossingen.

Bent u op reis geweest naar een land waarvoor het advies geldt om bij thuiskomst 14 dagen thuis te blijven (in quarantaine)? En heeft u binnen die 14 dagen een afspraak met de gemeente? Verzet dan uw afspraak naar een later moment, ook als u geen klachten heeft. Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid. 

De gemeente Sliedrecht neemt de volgende maatregelen:

  • De gemeentewinkel blijft open, maar draait met minimale bezetting. Alleen de meest dringende zaken nemen we in behandeling. Maak hiervoor een afspraak. Het gaat om de volgende producten:
     
    • aangifte geboorte
    • aangifte huwelijk/partnerschap binnen 3 weken voor de wettelijke plechtigheid
    • inschrijving vanuit het buitenland
    • aanvraag paspoort korter dan 1 maand geldig
    • aanvraag identiteitskaart korter dan 1 maand geldig
    • aanvraag rijbewijs korter dan 1 maand geldig
    • aanvraag voorrang op een woning (afspraak na eerst telefonisch contact)
    • aanvraag verklaring omtrent gedrag voor een nieuwe baan binnen 6 weken

Voor overige zaken verzoeken we u om het bezoek aan de gemeentewinkel uit te stellen. Of om die via de website te regelen, als dat mogelijk is.

  • De gemeentewinkel in Sliedrecht is de komende weken gesloten op woensdag en vanaf 7 april ook op vrijdag. De openingstijden op de andere dagen veranderen niet.
  • De receptie is open tijdens de openingstijden van de gemeentewinkel.

Oproep klanten en inwoners: alleen dringende zaken

Wij vragen onze klanten dringend om alleen voor urgente zaken naar het gemeentekantoor te komen. Maakt u hiervoor altijd een afspraak via onze website of telefonisch via 14 0184. Heeft u klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Stel uw bezoek dan in ieder geval uit. 

Online aanvragen

Veel producten zijn overigens digitaal aan te vragen via onze website: 

  • aangifte overlijden
  • aangifte vermissing document
  • afschrift Burgerlijke Stand
  • uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)
  • aanvraag parkeerproducten
  • verhuizingen
  • betaling gemeentebelasting 
  • betaling parkeerproducten

Verzetten

We nemen contact op met klanten die een afspraak hebben voor zaken die niet dringend zijn. Deze afspraak verzetten we in overleg. 

Alleen op afspraak

Door het coronavirus werken wij alleen op afspraak en houden wij 1,5 meter afstand. Hierdoor hebben wij minder balies bezet dan u van ons gewend bent. Het kan voorkomen dat het daardoor niet lukt om op korte termijn een afspraak te maken. Wij vragen uw begrip hiervoor. 

Meer informatie over coronavirus

Kijk voor meer informatie over het coronavirus op de website van het RIVM. Of bel tussen 8.00 en 20.00 uur met het informatienummer 0800 – 1351. Ook de GGD Zuid-Holland Zuid heeft een callcenter beschikbaar. Die is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar op het telefoonnummer (078) 770 8580.