Commerciële partijen bieden diensten aan die u voordeliger of zelfs gratis bij de gemeente regelt. Heeft u vragen? Bel dan 14 0184.

Bezoekers tevreden over dienstverlening Bonkelaarhuis

Met een gemiddeld rapportcijfer van 8,1 scoort het Bonkelaarhuis goed! Een grote meerderheid van de cliënten is tevreden over zowel de medewerkers als over bijvoorbeeld openingstijden, wachttijd aan de balie, wachtruimte en toegankelijkheid.

Dit blijkt uit een onderzoek naar de ervaringen van cliënten, uitgevoerd door het Onderzoekscentrum Drechtsteden (OCD). "Een resultaat om blij van te worden", vindt verantwoordelijk wethouder Hanny Visser. Ze trakteerde het Bonkelaarhuis daarom gisteren op een feestje, met taart voor de medewerkers en een attentie voor bezoekers.

Verbetering

In oktober 2018 opende het Bonkelaarhuis haar deuren aan het Bonkelaarplein in Sliedrecht. Inwoners kunnen hier terecht met al hun vragen over jeugd- en gezinshulp, zorg & welzijn en werk & inkomen. Na het eerste jaar heeft de gemeente onderzoek laten doen naar de ervaringen van zowel bezoekers als mensen die telefonisch contact opnemen. In totaal hebben 186 mensen een vragenlijst ingevuld. Een grote meerderheid (82%) van de ondervraagden vindt het handig dat men met alle vragen op één plek terecht kan. Tweederde vindt dit een verbetering ten opzichte van de oude situatie, toen alle organisaties verspreid over de gemeente zaten. Een kwart zegt niet te kunnen beoordelen of dit een verbetering is. De algemene ervaring met het Bonkelaarhuis is (heel) goed: het gemiddelde rapportcijfer is een 8,1. Bijna twee derde van de ondervraagden weet met welke vragen je in het Bonkelaarhuis terecht kunt.

Aandachtspunten

Natuurlijk zijn er ook aandachtspunten. Zo is een derde van de ondervraagden niet (geheel) tevreden over de privacy aan de balie. Balie en wachtruimte zitten dicht bij elkaar, wat niet iedereen prettig vindt. Verbeterpunten die worden aangedragen zijn onder andere een airco, betere parkeergelegenheid en meer plaats voor kinderwagens bij het consultatiebureau. Ook mag het nog duidelijker zijn welke diensten het Bonkelaarhuis biedt.

Communicatie

De komende tijd willen we de bekendheid en vindbaarheid van de diensten van het Bonkelaarhuis nog verder vergroten. Zo komt er een nieuwe, gezamenlijke huisstijl. Hiermee communiceren de verschillende organisaties onder één naam en gezicht. Binnenkort gaat ook de nieuwe website van het Bonkelaarhuis online. Deze moet inwoners snel verder helpen met hun vragen over jeugd- en gezinshulp, zorg & welzijn en werk & inkomen.

Traktatie voor goede score Bonkelaarhuis