De 1.5 meter economie bij Roobol

Vanaf de 1e dag hebben wij maatregelen genomen om zowel onze medewerkers als onze klanten te beschermen.Thuiswerken is voor de mensen in onze winkels en op het hoofdkantoor/magazijn geen optie en sluiting van onze winkels vanzelfsprekend helemaal niet.

Wij hebben direct in al onze winkels gezorgd dat de verkopers en de klanten niet dichter dan 1,5 meter bij elkaar hoeven te staan of te zitten. Door het aanbrengen van markeringen rondom onze bespreektafels komen er geen andere klanten of verkopers te dicht in elkaars nabijheid. Het personeel heeft instructies m.b.t. verplichte extra persoonlijke hygiëne en maakt na ieder adviesgesprek de tafel(s), gebruikt stalenmateriaal en pinapparaat schoon. Wij hanteren een (op de winkelruit zichtbaar) toelatingsbeleid; indien er teveel personen tegelijkertijd in de winkel zouden komen gaat de deur tijdelijk dicht.Gelukkig begrijpen klanten deze maatregel. Ons personeel mag niet meer tegelijkertijd in een keuken of (kleine) kantine zitten; iedereen eet apart van elkaar.  

Wij kenden altijd al de mogelijkheid tot het maken van een tijdsafspraak in de winkel (zodat de klant meteen geholpen wordt); sinds het uitbreken van de Corona crisis hebben wij dit extra onder de aandacht gebracht.Veel consumenten maken hier nu gebruik van.
Ook bieden wij inmiddels veel meer services zoals het gratis verstrekken van stalenmateriaal (via onze website aan te vragen) en bezorgen wij heel veel producten gratis thuis.Hierdoor hoeft het groeiend aantal “doe-het-zelf” klanten (héél veel mensen zitten tenslotte thuis) niet meer naar de winkel te komen.

Omdat wij veel van onze producten bij de klant thuis verwerken (zoals het leggen van vloeren en het ophangen van raambekleding), hebben onze monteurs extra instructies gekregen en zijn er extra maatregels genomen.Zo mogen onze monteurs niet op pad als zij zich niet lekker voelen of een zieke huisgenoot hebben, rijden onze buitendienst medewerkers niet meer samen maar in aparte bussen en wordt er ook op de werkplek gezorgd voor minimaal 1,5 meter afstand. Al onze klanten krijgen 3 dagen voor het afgesproken bezoek een mail en een SMS, waarin wij aangeven dat wij graag komen, maar als de klant zich niet lekker voelt of in thuisquarantaine zit moet deze contact opnemen voor een nieuwe afspraak. Van de mogelijkheid tot het verzetten van een afspraak wegens ziekte (of het vermoeden van) wordt regelmatig gebruik gemaakt; niet altijd even fijn voor onze planners, maar de gezondheid van onze medewerkers is veel belangrijker dan deze “uitdaging”.