De 1.5 meter werkwijze bij De Giessen

We leven in een bijzondere tijd, daar kan niemand omheen. Ondanks de regelgeving en beperkingen proberen we zo goed mogelijk aan het werk te blijven. Dat kost enige moeite, immers veel relaties hebben lopende opdrachten tijdelijk in de ijskast geplaatst. “Ik weet nog niet zo goed waar dit allemaal toe gaat leiden en hoe lang het nog duurt dus doen we de komende tijd geen grote investeringen” is in verschillende vormen een vaak gehoorde verklaring. Begrijpelijk natuurlijk, maar ook jammer. We zijn als voormalig team De Giessen sinds 1-1-2020 een op zichzelf staand bedrijf. Spannende tijden ook voor ons.

In de praktijk zijn er dagelijks slechts enkele collega’s op de zaak in de showroom. Daardoor kunnen we klanten zo normaal mogelijk van dienst zijn. Een deel van het team werkt thuis en dit wisselen we gedurende de week af zodat men elkaar op gepaste afstand kan ontmoeten voor (creatief)overleg en afstemming etc. Verder starten de elke werkdag met een video-overleg via Microsoft Teams.
Wanneer we op kantoor werken gebruiken we de werkplekken die vergenoeg uit elkaar staan en bij de balie hebben we een scherm toegepast en stickers om mensen en collega’s bewust te maken en houden van de 1,5-meter afspraken die gelden.

Ons assortiment voor “kantoor en facilitair” hebben we aangevuld met allerlei corona-beschermingsmiddelen. Kijk gerust op https://www.giessen.nl/c/?q=Corona.Indien gewenst kunnen we helpen en advies geven over de in te zetten materialen om weer in bedrijf te gaan of blijven.

Verder is het mogelijk om te gaan kijken naar de indeling van de werkomgeving. We kunnen eventueel met behulp van een plattegrond of 3D voorstelling het kantoor herindelen om op meer afstande van elkaar het werk te kunnen doen. Verder kan gedacht worden aan scheidingswanden maar ook aan slimme loop routes en aanvullende werkafspraken. Kijk bijvoorbeeld naar het gebruik en de hoeveelheid zitplaatsen in vergader- en overlegkamers. Ook ontvangst- en spreekruimten kunnen daarbij onder de loep genomen worden. Door het realiseren van ruimere opstellingen of gebruik te maken van tussenschermen is verantwoord gebruik vaak prima mogelijk.

Tot slot: misschien is het nu juist de tijd om bij een minder druk bezet kantoor bepaalde zaken eens grondig aan te pakken.Meer daarover lees je hier: https://www.giessen.nl/blog/2434698/anders-kijken-een-frisse-blik-

Sterkte allemaal, namens het team van De Giessen Kantoorefficiency wens ik jullie veel gezondheid toe!

Jan Mudde

(06-21245475)