Storingen straatverlichting

Doet de straatverlichting het niet? Meld het via Fixi. We bekijken dan of de gemeente de storing op kan lossen. Of we schakelen de netbeheerder in. Gevaarlijke situaties, zoals een lichtmast die op de weg ligt, verhelpen we zo snel mogelijk.

Doet één lamp het niet? Dan zit de oorzaak vermoedelijk in de lamp. De gemeente probeert dit binnen zes werkdagen op te lossen. Branden vijf of meer lampen niet? Dan is er waarschijnlijk iets mis met de stroomkabel van netbeheerder Stedin. Wij geven de storing door en Stedin start binnen twee werkdagen met het oplossen. Als de oorzaak niet duidelijk is, kan het langer duren voordat de straatverlichting werkt. We houden u dan op de hoogte.

Veiligheid

Bij het oplossen van een storing houden we rekening met de veiligheid. Soms is er sprake van een gevaarlijke situatie. Bijvoorbeeld als het deurtje van de lichtmast ontbreekt en de elektrische bedrading dus onbeschermd is. En als de lantaarn los aan de lichtmast bungelt. Of een lichtmast is aangereden en ligt over de weg of staat gevaarlijk scheef. In zo'n geval zorgen we dat het gevaar zo snel mogelijk opgelost is.

Storing verholpen maar nog geen licht?

Overdag kunnen we alleen testen of een lamp het doet. Soms blijkt dan 's avonds toch dat de verlichting niet brandt. Dan is er een kabelstoring. Wilt u dit dan opnieuw melden? Verder kan het gebeuren dat een storing alleen optreedt in bepaalde omstandigheden. Bijvoorbeeld bij een zwakke plek in een kabel waar vocht bij kan komen. Bij droog weer doet de verlichting het dan en als het regent weer niet. Zo'n storing is lastig op te sporen en kan daarom meer dan twee weken duren.

Wij hebben uw meldingen nodig om storingen op te lossen. Bedankt voor uw oplettendheid!