Fixi

Straatverlichting kapot? Gat in het wegdek? Of ergens een boom omgewaaid? Gebreken en ongemakken in de openbare ruimte meldt u via Fixi.

Melding doen met Fixi

Afhandeling

Uw melding handelen wij binnen tien werkdagen af, afhankelijk van het soort melding.

Als u met de Fixi app een melding wilt doen

U downloadt op uw smartphone de gratis Fixi app. Dit doet u via App Store of Google Play Store.

Na het installeren, doet u een melding bij de Wijklijn met de Fixi app. U kunt hier ook direct een foto bij uploaden. Via de app volgt u de status van uw melding. Dit kan door een e-mail of door de knop 'meldingen in de buurt' in de app. U kunt ook nog reageren op uw (afgehandelde) melding voor aanvullende informatie.

Deze meldingen kunt u doen

  • straten, stoepen, wegen en meubilair
  • groenvoorziening
  • vuil en containers
  • straatverlichting en verkeerslichten
  • putten en huisaansluiting riool
  • borden
  • speelplaatsen
  • dieren en ongedierte
  • water
  • bruggen, muren, hekken en kunstobjecten
  • graffiti
  • gladheid

Fixi banner

Overige meldingen

  • Onderhoud asfalt/verlichting op de A15 inclusief op- en afritten: rechtstreeks bij Rijkswaterstaat via telefoonnummer 0800 8002.
  • Brievenbus: PostNL voor schade aan een brievenbus, via telefoonnummer 058- 233 33 33.

Digitaal via de website van Fixi, de Fixi-app, chat of telefonisch

Om fraude met uw persoonsgegevens te voorkomen, stuurt u via de chat of WhatsApp geen vertrouwelijke informatie mee.

Onder vertrouwelijke informatie valt bijvoorbeeld: Burgerservicenummer (BSN), adres of geboortedatum. U krijgt van ons ook geen vertrouwelijke informatie als wij voor u een melding maken. Wij vragen uw e-mailadres als u een melding doet.

Uw melding mag u aan ons doorgeven via:

Hoe doet u een melding met Fixi?

U kiest 'meldingen in de buurt'? Dan ziet u meldingen die al gemaakt zijn in uw buurt.

U kiest 'nieuwe melding'? Dan:

  • voegt u een foto toe of klikt op volgende
  • geeft u Fixi toegang tot de locatie
  • typt u de locatie in en beantwoordt de vragen
  • geeft u uw persoonsgegevens: naam en e-mailadres of telefoonnummer. Of u klikt rechts bovenin op 'anonieme melding'; bij een anonieme melding krijgt u geen antwoord van ons
  • neemt u in het toelichtingenveld geen persoonsgegevens op
  • geeft u bij een lichtmaststoring zo nauwkeurig mogelijk de lichtmast door (met het nummer van de lantaarnpaal)