Home Sliedrecht Persberichten Archief Persberichten Persberichten 2016 Een leven redden kan iedereen: u ook!

Een leven redden kan iedereen: u ook!

Wordt vrijwilliger voor Hartveilig wonen en kom naar de informatieavond op donderdag 16 juni a.s. in het raadhuis aan het Dr. Langeveldplein 30 in Sliedrecht, om 19.30 uur.

Een hartstilstand kan iedereen op elk tijdstip en op elke plek overkomen. Wel prettig te weten dat hulp dan heel dichtbij is. Natuurlijk wordt de ambulance gebeld, maar die kan vaak niet binnen de cruciale eerste 6 minuten arriveren. Met Hartveilig wonen weet de buurt- of sportgenoot precies welke hulp verleend moet worden. Een leven redden kan namelijk iedereen!

De gemeente Sliedrecht verbetert de acute hulpverlening in haar omgeving door Hartveilig wonen op te bouwen. Hartveilig wonen bestaat uit een netwerk van vrijwilligers die kunnen reanimeren / defibrilleren of bereid zijn dit te leren. Ook AED’s (Automatische Externe Defibrillators) die van particulieren, verenigingen of organisaties zijn, zijn belangrijk binnen Hartveilig wonen. Sliedrecht is hard op zoek naar mensen die deze vorm van burenhulp helpen opbouwen: vrijwilligers die in nood de juiste hulp bieden én AED’s die in nood gebruikt mogen worden.

Bezoek de internetsite www.hartveiligwonen.nl en laat u informeren over deze bijzondere vorm van burenhulp of bel 0900 – 32 125 80 of kom naar de informatiebijeenkomst.

een leven redden