Home Sliedrecht Persberichten Archief Persberichten Persberichten 2016 Pilot 'Intakegesprek Budgetadvies & Schuldbemiddeling' bij Wmo-loket in Sliedrecht

In samenwerking met het Sociaal Team Sliedrecht startte de Sociale Dienst Drechtsteden (SDD) op 13 september a.s. de pilot 'Intakegesprek Budgetadvies & Schuldbemiddeling' in Sliedrecht. Eén keer in de maand is Leonie Voerman van de SDD een dagdeel aanwezig bij het Wmo-loket om de intakegesprekken te voeren. Zij is tevens de consulent bij wie de aanvragers in traject komen na toelating tot Schuldhulpverlening.

Eerste gesprek

Tijdens het eerste gesprek bekijkt de consulent van de Sociale Dienst de mogelijkheden voor de klant. Er wordt gebruik gemaakt van de zelfredzaamheidsmatrix. Indien er een traject nodig en mogelijk is, zal er een aanbod tot schuldverlening verstrekt worden. Dit houdt in dat de klant een uitnodiging (per post) krijgt voor een oriëntatie-gesprek bij de Sociale Dienst. Hiermee wordt de reguliere werkwijze van de Sociale Dienst verder opgepakt.

Aanmeldingen kunnen gedaan worden door organisaties of door inwoners zelf bij het Wmo loket, digitaal infoWMO@sliedrecht.nl of telefonisch (0184) 495 835.
Let op: het gaat hier om ingeplande gesprekken, het is dus geen inloop.