Home Sliedrecht Persberichten Archief Persberichten Persberichten 2017 Greenpoint en Burger King filiaal

Greenpoint en Burger King filiaal

De vestiging van een Greenpoint tankstation en een Burger King filiaal in Sliedrecht is zo goed als rond. De twee partijen zijn in de laatste fase van onderhandeling om grond in Sliedrecht-West te kopen. Als alles volgens planning loopt, openen de filialen in 2018 hun deuren. De komst van deze grote partijen is goed voor de werkgelegenheid en de lokale economie in Sliedrecht.

Op hoofdlijnen zijn gebiedsontwikkelaar BPD, de gemeente, Greenpoint en Burger King eruit. De laatste zaken worden uitgezocht waarna de grond van het bedrijventerrein bij de aansluiting naar de A15 in Baanhoek-West in Sliedrecht verkocht kan worden. Dan is Sliedrecht een duurzaam tankstation en een Quick-Service restaurant rijker wat niet alleen de werkgelegenheid stimuleert maar de lokale economie in zijn geheel.
Wethouder Len van Rekom: "We hebben dan ook graag bemiddeld in dit proces en konden gelukkig snel schakelen om alle procedures eromheen te regelen. Ik ben heel trots dat deze grote bedrijven naar ons dorp komen om zich hier te vestigen. Hieruit blijk wel dat Sliedrecht qua locatie uitstekend gelegen is, anders komen deze partijen niet." Eind van de zomer hopen de bedrijven de eerste voorbereidingen te kunnen treffen zodat ze in 2018 open kunnen.

Greenpoint

Greenpoint heeft als eerste interesse getoond in deze locatie. Het bedrijf heeft ook Burger King enthousiast gemaakt voor vestiging in Sliedrecht. Eigenaar/directeur Tonnie van Peperstraten: "Sliedrecht met de ligging langs de A15, is een interessant logistiek knooppunt waar we, als onderdeel van ons uitgebreide landelijke netwerk, CO2-neutrale complexen kunnen ontwikkelen. Deze complexen zijn gekoppeld aan duurzame tankstations met alternatieve brandstoffen. Voor deze locatie brengen we de mogelijkheden en wensen in de omgeving in kaart. Elke locatie krijgt een unieke combinatie van voorzieningen, bijvoorbeeld een hotel, restaurant of truckerscafé. Elk Greenpoint is anders, maar het uitgangspunt is overal hetzelfde, namelijk volledig duurzaam."

Burger King

Burger King is al ruim 50 jaar een van de succesvolste Quick-Service restaurantondernemingen ter wereld.
De vestiging in Sliedrecht is het 51e filiaal in Nederland.

BPD

BPD is als gebiedsontwikkelaar van Baanhoek-West blij met de aanstaande transactie. “Met de komst van deze bedrijven wordt een mooie eerste aanzet gegeven voor de invulling van het bedrijventerrein. Samen met de realisatie van het geluidsscherm wordt Baanhoek-West steeds meer een volwaardige wijk met een eigen identiteit”, aldus René Schepers, Ontwikkelingsmanager bij BPD.

Sliedrecht krijgt Greenpoint en Burger King filiaal!