Home Sliedrecht Persberichten Archief Persberichten Persberichten 2017 Vrijwilligers gezocht

Vrijwilligers gezocht

Bij de brandweer in Sliedrecht zijn 31 brandweermensen werkzaam die zich met hart en ziel inzetten voor hun medemens in het dorp. Het korps bestaat volledig uit vrijwilligers. Zij leveren dag en nacht een bijdrage aan de veiligheid in Sliedrecht. Om dit te kunnen blijven garanderen zijn nieuwe vrijwilligers in Sliedrecht nodig. Nieuwsgierig? Kom naar de informatieavond op woensdag 31 mei van 19.30 tot 21.30 uur in de brandweerkazerne aan de Middeldiepstraat.

Zijn we op zoek naar jou?

De brandweer is op zoek naar mannen én vrouwen die fysieke uitdagingen niet uit de weg gaan. Mensen die zich willen inzetten voor de veiligheid binnen Sliedrecht en die het brandweerteam willen versterken.

Wat betekent het voor mij?

Een brandweervrijwilliger verricht zijn brandweerwerkzaamheden naast de eigen baan of huishouden en is bij oproep beschikbaar. Als vrijwilliger volg je dezelfde opleidingen als de collega’s in beroepsdienst. Een vrijwilliger ontvangt een vast en wisselende vergoeding voor zijn of haar inzet. Brandweervrijwilliger zijn is meer dan een hobby, je draagt een grote verantwoordelijkheid. De opleidingskosten voor de 2-jarige brandweeropleiding worden door de brandweer betaald. De oefenmomenten vinden ’s avonds plaats.

Meer informatie op www.brandweerzhz.nl/sliedrecht.

De brandweer in Sliedrecht zoekt vrijwilligers!