Home Sliedrecht Persberichten Formatiegesprekken worden voortgezet met PvdA

Formatiegesprekken worden voortgezet met PvdA

De onderhandelingen over een nieuwe coalitie in Sliedrecht worden voortgezet in de samenstelling SGP-ChristenUnie, PRO Sliedrecht, CDA en PvdA.

Nadat vorige week de VVD de coalitieonderhandelingen verliet, hebben de fracties van SGP-ChristenUnie, PRO Sliedrecht en CDA doorgesproken over de mogelijkheden voor de samenstelling van een coalitie. Uit dit overleg is naar voren gekomen dat wordt vastgehouden aan het advies van de informateur om een brede coalitie te vormen van vier partijen. Ook werd geconstateerd dat de PvdA daarbij een goede optie vormt. De afgelopen week hebben verkennende gesprekken plaatsvonden. Daarbij is wederzijds de conclusie getrokken dat er een goede basis is om de gesprekken voort te zetten.

Formateur Nico de Jager is blij dat de onderhandelingen voortvarend kunnen worden voortgezet. “Na het vertrek van de VVD ontstond een ander speelveld. We zijn blij dat we nu weer in een brede samenstelling verder kunnen spreken. Die brede afspiegeling van de Sliedrechtse samenleving vinden we erg belangrijk. Ik schat in dat we snel meters kunnen maken.”

raadhuis