Home Sliedrecht Persberichten Start fase 2 rotonde Thorbeckelaan

Start fase 2 rotonde Thorbeckelaan

Sinds enkele weken is aannemer Versluys & Zoon BV, in opdracht van gemeente Sliedrecht, bezig met de aanleg van de rotonde Thorbeckelaan/ Simon Stevinstraat. In de afgelopen weken zijn graaf- en funderingswerkzaamheden verricht.

Vanaf maandag 24 juni start het verkeersplan fase 2. Deze verkeerssituatie geldt tot en met dinsdag 16 juli. De kruisingen van de Thorbeckelaan met de Savornin Lohmanlaan en de Simon Stevinstraat zijn in deze periode nog afgesloten.

Rotonde Thorbeckelaan

Omleidingen

Voor de omleiding en verkeersstromen is er één verandering ten opzicht van fase 1. Het bestemmingsverkeer op de Thorbeckelaan gaat alleen via de zuidkant, in twee richtingen, over de nieuwe halve rotonde rijden. De overige omleidingen zijn:

• De Thorbeckelaan blijft voor bestemmingsverkeer bereikbaar via één weghelft
  • Verkeersregelaars en tijdelijke stoplichten leiden alles in goede banen
  • Tijdens het gehele project is de omleidingsroute via de Rembrandtlaan actief. De omleidingsroute wordt gemarkeerd door verkeersborden.

Informatie en vragen

Op de kruising van de Simon Stevinstraat met de Hobbemastraat staat een directiekeet ingericht als informatiepunt. Heeft u interesse in de bouwtekeningen/verkeersplannen of vragen over de werkzaamheden? Maak een afspraak met omgevingsmanager Rieke van Wijngaarden in de directiekeet via 06 13 00 78 28 of rotondethorbeckelaan@versluysgroep.nl.

Meer informatie over de planning en uitvoering van de werkzaamheden.

Vanaf maandag 24 juni start het verkeersplan fase 2.