Home Sliedrecht Persberichten Weekend van de Begraafplaats

Weekend van de Begraafplaats

Eind mei openen verschillende begraafplaatsen in Nederland hun hekken en poorten tijdens het Weekend van de Begraafplaats. Tijdens deze open dagen vertellen medewerkers bijzondere verhalen en kunt u al uw vragen stellen over de begraafplaats.

Dit jaar doet de begraafplaats van Sliedrecht voor het eerst mee aan dit landelijke initiatief. Op vrijdag 24 mei of zaterdag 25 mei kunt u een rondleiding volgen. Op vrijdag de 24e begint de rondleiding om 10.00 uur en op zaterdag de 25e om 13.00 uur.

Een plek vol verhalen

Het thema van dit jaar is 'Een plek vol verhalen'. We zijn heel blij dat de Historische Vereniging Sliedrecht wil bijdragen met hun verhaal over deze bijzondere plek. Onze medewerkers vertellen u daarnaast graag over hun werk op en rond de begraafplaats.

Aanmelden en meer informatie

Wilt u een rondleiding volgen? U kunt zich tot woensdag 22 mei aanmelden via het e-mailadres begraafplaats@sliedrecht.nl. Geef in de e-mail aan op welke dag u wilt deelnemen. De rondleidingen starten bij de oude poort, nabij de ingang aan de Thorbeckelaan 2. Meer informatie over het landelijke initiatief vindt u op www.weekendvandebegraafplaats.nl.

poort begraafplaatsDe oude poort bij de ingang van de begraafplaats (bron: oorlogsgravenstichting.nl)

'Een plek vol verhalen' als thema van het Weekend van de Begraafplaats