Home Sliedrecht Persberichten ZomerOndernemer 2016: dromen laten uitkomen door te “doen”

ZomerOndernemer 2016: dromen laten uitkomen door te “doen”

Geen vakantiebaan maar een eigen bedrijf starten

Op 12 juli start het project ZomerOndernemer voor de tweede keer en  is bestemd voor jongeren uit de Drechtsteden/Alblasserwaard e.o.  Het is een uniek project waarbij jongeren tussen de 15 en 22 jaar oud  vanuit de opleidingen VMBO tot en met HBO kosteloos in zomervakantie trainingen en workshops krijgen om zo kennis te maken en ervaring op te doen met het ondernemerschap. Deelname is ook mogelijk voor hen die geen studie volgen en zoekende zijn op de arbeidsmarkt. Voor deze groep is er een ruimere leeftijdsgrens mogelijk (tot ca. 27 jaar).

Deelnemers  krijgen een intensieve coaching en begeleiding en maken in deze periode kennis met het ondernemerschap, belastingen, financiën, klanten werven en netwerken. Het project kent een Kick-off, terugkommiddagen bij ondernemers uit de regio en een Kick-out, waarop zij hun bedrijf, product kunnen presenteren aan ondernemers uit de regio, familie en vrienden.

Jongeren leren onder andere waar kansen liggen, hoe ze dromen kunnen omzetten in daden, hoe en waar ze klanten kunnen vinden en benaderen, hoe je een administratie opzet en wat de waarde is van netwerken. Veel jongeren hebben door dit project hun talenten ontdekt. Ongeveer 40 % van de landelijke deelnemers schrijft zich na het project met een bedrijfje in bij de Kamer van Koophandel.

Inschrijven kan tot en met 9 juli  via de website www.zomerondernemer.nl. Er zijn nog plaatsen beschikbaar.